Opis warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie projektu
Część działań w ramach projektu ma się odbywać w budynku głównym Uczelni, część on-line, a część w szkołach ponadpodstawowych. Z tego powodu niezbędne jest zapewnienie dostępności informacyjno-komunikacyjnej, cyfrowej oraz architektonicznej.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna:
Komunikacja z uczestnikami prowadzona jest drogą e-mailową oraz za pośrednictwem mediów społecznościowych. Zespół projektowy jest przeszkolony w zakresie komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami. Ponadto zespół ma zapewnione wsparcie Biura do spraw Osób z Niepełnosprawnościami Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie w zakresie komunikacji z osobami ze szczególnymi potrzebami. Na prośbę takich osób jest możliwość zapewnienia alternatywnych sposobów kontaktu.
Dostępność cyfrowa w zależności od efektów planowanych do osiągnięcia w projekcie:
1) repozytorium nowoczesnych materiałów edukacyjnych: materiały będą dostępne on-line w formie animacji, materiałów tekstowych oraz wizualnych. Strona projektu, na której będą umieszczone, będzie zgoda z WCAG 2.1. Strona projektu będzie oferować możliwość zmiany czcionki za pomocą narzędzi wbudowanych w popularne przeglądarki internetowe. Materiały tekstowe będą dostosowane do odczytu przez urządzenia przekształcające tekst na mowę i będą spełniać standardy dostępności (kontrastowość, nawigacja za pomocą klawiatury). Grafiki będą posiadać tekst alternatywny. Materiały audiowizualne będą zawierały napisy (transkrypcję).
2) szkolenia i webinary dla nauczycieli: materiały szkoleniowe będą udostępnione uczestnikom w formie tekstowej. Będą dostosowane do odczytu przez urządzenia przekształcające tekst na mowę oraz będą spełniać standardy dostępności (kontrastowość, nawigacja za pomocą klawiatury). Formularze zgłoszeniowe na szkolenia będą zawierały pytanie dotyczące szczególnych potrzeb. Ta informacja posłuży do dostosowania programów do wskazanych potrzeb. Materiały szkoleniowe będą przygotowane w języku polskim, w miarę możliwości w sposób łatwy do zrozumienia. Materiały szkoleniowe będą mogły zostać na prośbę zainteresowanych osób przygotowane w przystępnej dla nich formie.
3) warsztaty i konkurs filozoficzno-logiczny dla uczniów: materiały będą udostępnione uczestnikom w formie animacji oraz w formie tekstowej. Materiały tekstowe będą dostosowane do odczytu przez urządzenia przekształcające tekst na mowę, będą spełniać standardy dostępności (kontrastowość, nawigacja za pomocą klawiatury), będą przygotowane w języku polskim i w miarę możliwości będą napisane w sposób łatwy do zrozumienia. Animacje będą zaopatrzone w napisy (transkrypcje). Formularze zgłoszeniowe będą zawierały pytanie dotyczące szczególnych potrzeb. Ta informacja posłuży do dostosowania programów do wskazanych potrzeb. Materiały wykorzystywane w warsztatach i konkursie będą mogły zostać na prośbę zainteresowanych osób przygotowane w przystępnej dla nich formie.
Dostępność architektoniczna:
Dostępność architektoniczna dla osób ze szczególnymi potrzebami jest niezbędna, ponieważ część działań realizowanych w projekcie będzie odbywać się w budynku uczelni. Deklaracja dostępności architektonicznej budynku Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie znajduje się na stronie: https://ignatianum.edu.pl/tresc-deklaracji-dostepnosci